گزارش صعود به قله 4150 متری خشچال قزوین و دیدار از دریاچه بسیار زیبای اوان آبانماه 95

بنام خدایی که کوه آفرید                            بنایی چنین باشکوه آفرید

گزارش صعود به قله 4150 متری خشچال قزوین ( آبانماه )

دیدار از دریاچه بسیار زیبای اوان (منطقه الموت)

بعد از هماهنگیهای لازم گروه کوهنوردی کارگران همدان  در مورخه 6/8/95  راس ساعت 5صبح از جلوی هلال احمر با یک دستگاه مینی بوس که از طریق هلال احمر هماهنگ شده بود به سرپرستی آقای مهدی تحسینی به سمت قزوین و منطقه الموت حرکت کردیم وبعد از رسیدن به دریاچه بسیار زیبای اوان و جم وجور کردن کوله ها  راس ساعت 13 به سر قدمی آقای رحیم رنجبران  به ستون یک با نظم خاصی شروع شد در ابتدا  از یک شیب  نسبتا تندی  عبور کردیم  و سپس به جاده معدن رسیدیم و مسیر را ادامه دادیم  وبالاخره  ساعت 20 به پناهگاه بسیار مجهز خشچال رسیدیم کلید پناهگاه را آقای اصغر سماوات  که ازقبل  زحمت کشیده از مسئولین هیئت کوهنوردی قزوین تحویل گرفته بودند درب پناهگاه را باز کردیم و شب به یاد مادنی   را در پناهگاه گذراندیم  صبح روز جمعه  ساعت 8:30 دقیقه  بعد از صرف صبحانه گروه به نظم  خاص به سمت قله از مسیر پا کوب حرکت کردیم در ابتدا شرایط هوا خوب و برفی بود ولی هرچه بالاتر میرفتیم شرایط سخت میشد بعد از عبور ازچند شیب نسبتا تند به قسمت صخره ای (سوزنی) رسیدیم که با دست به سنگ شدن  بالاخره راس ساعت 11:15 دقیقه همنوردان پا به قله 4150متری خشچال نهادند و شور نشاط همه همنوردان  را فرا گرفت .بعلت  شرایط  نامناسب هوا  بعد از گرفتن چند عکس یادگاری  سریع به سمت پایین قله از مسیر شنسگی   فرود را   ادامه دادیم وراس  ساعت 13:15به پناهگاه رسیدیم بعد از صرف ناهار و استراحت مختصر ساعت 14:45 به سمت روستای وربن محل شروع برنامه  حرکت کردیم و الحمدالله ساعت 18:15 به روستا رسیدیم بعد از استراحت مختصر به سمت دیار کهن خود حرکت کردیم ساعت 1:30 شب مورخه 8/8/95 این برنامه دو روزه خوب و به یاد ماندنی  را همراه با خاطرات خوش به پایان رساندیم.جا دارد  از زحمات کلیه دستند رکاران  که در اجرای  هر چه بهتر  برگزار کردن این  برنامه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر شود.

روز و روزگارتان خوش

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم آبان ۱۳۹۵ساعت 13:30  توسط شهرام حمیدی محب  |
گروه کوهنوردی همنورد کوروش...