گزارش صعود طرح سیمرغ پرواز الوند 1400 انجمن کوهنوردی کارگران همدان (اردیبهشت 1400)

پس از برنامه ریزی های لازم برای اجرای  اولین بار در کشور طرح سیمرغ توسط انجمن کوهنوردی کارگران همدان.

اینجانب باتفاق همنورد محترم جناب مجید شاملو روزچهارشنبه مورخه 30/2/1400 راس ساعت یک و نیم بعدازظهر باخودرو شخصی به سمت استان قزوین شهر معلم کلایه و روستای   هنیز  حرکت کردیم .قله سیالان  به ارتفاع 4175متر بام استان قزوین  که جزوه رشته کوه البرز غربی است و بین دو استان قزوین و مازندران واقع شده است. دو مسیر برای صعود این قله باشکوه وجود دارد یک مسیر شمالی از سمت تنکابن و روستای عسل محله .و مسیر دوم مسیر جنوبی که از روستای هنیز قزوبن میباشد. و بعضی از همنوردان از مسیر روستای هنیز صعود میکنند و از مسیر عسل محله پایین میایند.برنامه صعود و فرود ما از روستای هنیز بود.بعداز عبور از قزوین  و رجایی دشت و شهر معلم کلایه به سمت روستای هنیز حرکت کردیم مسیر قزوین تا روستای محل شروع برنامه 120کیلومتر و همه جاده گردنه های پر پیج و خم و خطرناک میباشد.که تقریبا سه ساعت طول میکشد. با همنورد محترم راس ساعت هشت و ربع به روستای سر سخت و خوش آب و هوا هنیز رسیدیم .

سپس در منزل خانه کوهنوردی آقای مجتبی قبادی هنیزی  شب را سپری کردیم. روز پنجشنبه راس ساعت هفت صبح از مسیر پاکوپ کوچه باغ روستا و عبور از  رودخانه به سمت  پناهگاه سیالان صعود را آغاز کردیم.ابتدا از شیب تند روبروی روستای هنیز صعود  کردیم و بعد به مسیر تراورس طولانی رسیدیم ادامه دادیم به چشمه اول مسیر رسیدیم  بعد استراحت  و  صرف  مقداری تنقلات مجددا  ادامه مسیر دادیم و هر یک ساعت پنج دقیقه استراحت میکردیم  و بالاخره بعد از چندین بده و بستان و فراز و نشیب راس ساعت11:30 به جانپناه سیالان در ارتفاع 3200متری رسیدیم.

بعد از صرف ناهار و استراحت مفصل  راس ساعت 15:40به سمت قله با کوله  حمله از مسیر پا کوپ قله پشت جانپناه صعود را ادامه دادیم که در ابتدا شیب نسبتا تندی را عبور کردیم و به خط الراس کندیگان و سیالان  رسیدیم  و در مسیر خط الراس تا قله سوز باد تندی می وزید کمی اذیت میشدیم  تا به شیب نسبتا تند قله  رسیدیم  و همچنان ادامه دادیم تا الحمدالله راس ساعت 18:40 پا به  قله با شکوه و زیبای سیالان 4176متر بام استان قزوین نهادیم .

بعد از گرفتن عکسهای یادگاری و مشاهده چشم انداز بسیار   زیبای قسمتی از جنگلهای تنکابن و کوههای خلنو آزادکوه البرز مرکزی . راس ساعت 19فرود را به سمت جانپناه ادامه دادیم و ساعت 21:15به پناهگاه رسیدیم  بعد از صرف شام شب را سپری کردیم بعلت خستگی مفرط صبح کمی دیر از خواب بیدار شدیم .بعد از صرف مختصر صبحانه . ساعت 9صبح به سمت روستای هنیز حرکت کردیم و ساعت  12:45 به روستا رسیدیم  . ساعت 13:30 به سمت دیار خود حرکت کردیم .الحمدالله   این برنامه ساعت 21:40 با خاطرات بسیار زیبا و به یادماندنی به پایان رسید. خدایا شکرت که این برنامه به خیری و سلامتی به پایان رسید .

روز و روزگارتان خوش باد.

نمای قله از پناهگاه

گروه کوهنوردی همنورد کوروش...
ما را در سایت گروه کوهنوردی همنورد کوروش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hamnavardao بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 21:15